Sayfalar

10 Eylül 2013 Salı

Kışa hazırlık - Domatesli kahvaltılık sos

Merhaba,

domatesin faydaları say say bitmez.
Son yapılan araştırmalarda da domateste bulunan likopen adeta baş tacımız olmaya aday.  Likopen  Ağustos ve Eylül'de satın alacağınız domateslerde daha fazla bulunur. Kışlıklarınızı o nedenle bu aylarda yapın hem maliyet açısından da sizi üzmez.

Faydalarına gelince;
- osteoporoz oluşumunu geciktirir,
- meme kanseri riskini azaltır,
- kadınlarda rahim ve rahim ağzı kanser riskini azaltır,
- cilde dost,
- kalp hastalığı riskini azaltır,
- anti oksidandır,
- prostat kanseri riskini azaltır,
- ............ daha fazla veri internette.

likopeni en iyi işlenmiş domatesten alabiliriz. Salçası, çorbası, kaynatması artık nesi olursa. Duyduğum bir yorum " işkence edildikçe faydası artıyor" yani.

Ben domatesi kahvaltılık sos şeklinde hazırladım. İş yerinde süperrrr oluyor.

Malzemeler:

Ölçüler net değil, ortalamadır.

Domates 10 kg
Biber yeşil 1 kg
Biber kırmızı 1 kg
Patlıcan 1 kg
Sarmsak (3 baş)
Zeytinyağ (sızma 2 - 3 su bardağı)
Tuz
Acı biber (arzunuza kalmış)

Yapılışı: Tüm malzemeleri güzelce yıkayın, biber ve patlıcanları sirke suyuna veya exsire koyun. Domatesleri koymadım kabuklarını soyuyorum çünkü.
Sıcak suda domateslerin kabuğunu soydum ve küp küp doğradım (daha önce rondodan geçiriyordum ancak u çok zaman alıyor ve zahmeti de cabası, bu yıl küp küp kaynattım ve sonra blenderden geçirdim çok daha pratik) Diğer sebzeleri exsir sonrası iyice yıkadım ve küp küp doğradım. Sarmsağı ekledim ve malzemeler pişince blenderden geçirdim. Zeytinyağı ekleyip yaklaşık 10 dk daha kaynattım ve sıcak olarak kavanozlara doldurup ağzını sıkıca kapatıp sardım. Hepsi bu kadar afiyet olsun.



 Biber ve patlıcanları kabuğuyla kaynattığınız için mutlaka sirke veya exsir kullanın.
Domatesin kabukları sıcak suda daha rahat soyuluyor.

 Bu yıl rondo kullanmadım.

 Sarımsaklarım hakiki Kastamonu. Memleketten dönerken aldım, benim kazıklanma genlerim yine ağır bastığı için her yerde 5 TL olan sarımsağı  10 TL'ye almış bulundum.
 Sızma zeytinyağım ve acı biberim.
Tenceremden görünüm
Yumuşayınca mikserden geçirin ve yaklaşık 10 dakika daha kaynatın, bayağı yoğun bir kıvama gelecek, daha sonra kavanozlara koyun kapağını sıkıca kapatıp kalın bir sofra beziyle sarın.
Severek tüketeceğinize eminim, afiyet olsun...
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder